Wissenschaftlicher Mitarbeiter als Teil des Graduiertenkollegs von 2009 bis 2012
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Dissertation
  • Alleviation of the response of slender bridges to wind action using diefferent types of controlled actuators


Veröffentlichungen

[1] Kirch, A. und Peil, U.: Limitations for the control of wind-loaded slender bridges with movable flaps. Wind and Structures (2012), S. 441–462.

[2] Kirch, A., Clobes, M. und Peil, U.: Aeroelastic Divergence and Flutter: Critical Comments on the Regulations of EN 1991-1-4. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics (2011), S. 1221–1226.

[3] Kirch, A. und Peil, U.: Transfer Function Approximation of Motion-Induced Aerodynamic Forces with Rational Functions. Wind and Structures (2011), S. 133–151.

[4] Kirch, A.: Berechnung der Flatterwindgeschwindigkeit zweidimensionaler Modelle aeroelastischer Systeme – Untersuchungen zu Näherungsformeln. VDI Fortschritt- Bericht (2010).

[5] Kirch, A., Clobes, M. und Peil, U.: Aeroelastische Divergenz und Flattern: Kritische Anmerkungen zu den Regelungen der DIN 1055-4 und DIN EN 1991-1-4. Bauingenieur (2009).

[6] Kirch, A., Peil, U. und Borri, C.: Limits for the control of wind-loaded slender bridges with movable flaps; Part I: Aerodynamic modelling, state-space model and open-loop characteristics of the aeroelastic system. Proceedings of the 5th European and African Conference on Wind Engineering, Florence, Italy (2009).

[7] Kirch, A., Peil, U. und Borri, C.: Limits for the control of wind-loaded slender bridges with movable flaps; Part II: Controller design, closed-loop characteristics of the aeroelastic system and gust alleviation. Proceedings of the 5th European and African Conference on Wind Engineering, Florence, Italy (2009).

[8] Kirch, A. und Peil, U.: Fundamental restrictions for the closed-loop control of wind-loaded, slender bridges. Wind and Structures (2009), S. 457–474.

[9] Kirch, A. und Peil, U.: Grenzen der Stabilisierbarkeit schlanker Brücken durch Kreisel und Reaktionsräder. Windingenieurwesen in Forschung und Praxis - 11. Dreiländertagung D-A-CH 2009 der Windtechnologischen Gesellschaft e.V., Braunschweig (2009), S. 45–59.

[10] Kirch, A. und Peil, U.: Grenzen der Stabilisierbarkeit schlanker Brücken unter Windbeanspruchung mithilfe aerodynamisch wirksamer Kontrollflächen. 3. VDI-Fachtagung Baudynamik, Kassel , 14. und 15. Mai (2009), S. 351–370.

[11] Peil, U. und Kirch, A.: Approximation of Unsteady Aerodynamic Derivatives by Rational Functions. EURODYN - 7th European Conference on Structural Dynamics, Southampton (2008).

[12] Peil, U. und Kirch, A.: Control Limits for Slender Bridges under Wind Action. 4th International Conference on Advances in Wind and Structures, Jeju/South Korea (2008).

[13] Peil, U. und Kirch, A.: Beschreibung instationärer Derivativa durch rationale Funktionen. 10. Dreiländertagung D-A-CH 2007 der Windtechnologischen Gesellschaft e.V., WTG-Berichte - Praktische Anwendungen in der Windingenieurtechnik (2007), S. 89–104.

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